Liberalerna i Heby har beslutat om valsedel och väljer ny ordförande

Måndag 21 februari 2022

Under helgens årsmöte valde Liberalerna i Heby kommun Tina Hultman till första namn på kommunlistan, Olle Vahlberg till andra namn och Henriette Widlund till tredje namn.

Tina Hultman är en teambyggare som har arbetat med kvalitetsutveckling och digitalisering i både stat och kommun i många år. I sin yrkesroll är hon van att arbeta både nära politiken, personalen och medborgaren och kräver förmågan att inspirera, samarbeta och samverka.

– Jag tacksam för medlemmarnas förtroende, säger Tina Hultman (L). Vi är ett litet men engagerat team med bred kompetens inom liberala hjärtefrågor, och jag ser verkligen fram emot att bygga ett starkt liberalt lag inför valet 2022. Skolfrågorna är förstås fortsatt mycket viktiga för oss, men jag hoppas vi kan visa att det finns starka och hållbara liberala lösningar även inom andra områden. Vi behöver en mer framtidsorienterad landsbygdspolitik här i kommunen, gårdagens svar är inte lösningen på morgondagens problem. Jag tror det är hög tid att vara lite mer modig att tänka nytt och innovativt. Med rätt politik är Heby en framtidskommun och har alla förutsättningar att bli en mer levande plats att bo och arbeta i.

Olle Vahlberg är egenföretagare med ett logistikföretag placerat i Heby kommun. Olle har idag förtroendeuppdrag för partiet i kommunfullmäktige samt har en gedigen bakgrund inom företagarfrågor som vi vet kommer bli en viktig valfråga 2022.

Henriette Widlund har mångårig kompetens inom skolområdet som lärare och gör styrelsen stark i skolfrågan.

På årsmötet valdes Tina Hultman även som ny ordförande för lokalföreningen Liberalerna i Heby kommun och Olle Vahlberg valdes till vice ordförande.

– Jag är hedrad att få ta över ordförandeuppdraget, Heby kommun behöver verkligen en stark liberal röst framöver. Nu rustar vi för att möta väljarna till 2022, säger Tina Hultman (L). Jag och föreningen ser fram emot valrörelsen och prata med kommunens medborgare om deras behov Liberalerna fick i valet 2018 års val val 6,24 % till riksdag, 7,48% till region och 3,60% i Heby kommun.